Regulamin konkursu: 1. Każdą szkołę reprezentuje jedna 8 - osobowa drużyna (po dwóch uczniów z klas I, II, III, IV). 2. Drużynie może towarzyszyć 8 - osobowa grupa uczniów "życzliwych obserwatorów". 3. Wymagana jest wiedza o lekturach szkolnych z klas I - IV ("Słoń Trąbalski", "Plastusiowy Pamiętnik", "Szewczyk Dratewka", "Zaczarowana zagroda", "Kubuś Puchatek", "Dziewczynka z zapałkami", "Pilot i ja", "Czarna owieczka", "O psie, który jeździł koleją", ""Kopciuszek") 4. Konkurs obejmuje 6 zadań punktowych (0-5 pkt.) w zależności od stopnia trudności. 5. Treść pytania - polecenia odczytuje prowadzący konkurs. 6. Odpowiedzi drużyn ocenia komisja, w skład której wchodzą: dyrektor szkoły, bibliotekarz, nauczyciel nauczania początkowego. 7. Dla wszystkich drużyn przewidziane są pamiątkowe dyplomy i upominki. 8. Mile widziane są elementy wyróżniające drużynę (stroje, emblematy).
1. Rozsypanka wyrazowa. 0-2 pkt.
Rozsypane kartoniki ukrywają pewną myśl o książce. Jaką? (Książka uczy i bawi).
2. Pomylone tytuły. 0-5 pkt.
Pewnego razu moja maszyna do pisania zbuntowała się i zaczęła wystukiwać zupełnie inne literki niż należało. W tytułach książek pojawiły się błędy. Pomóż mi je znaleźć. Prawidłową odpowiedź wpisz w miejsce kropek. - "Słoń Trąbaliński"................................... - "Plastusiowy Ręczniczek"......................... - "Szewczyk Dratewczyk"............................ - "Zaczarowana chałupa"............................ - "Kubuś Uszatek".....................................
3. Bieg z piłką trzymaną między kolanami
Na sygnał prowadzącego zawodnik wykonując podskoki obunóż w przód z piłką trzymaną między kolanami. W oznaczonym miejscu wpisuje na kartkę w ciągu 10 sekund jak największą liczbę tytułów znanych książek z podaną literką, którą ów tytuł ma się zaczynać. Za każdy poprawnie zapisany tytuł drużyna zdobywa 1pkt. Szybkość wykonania zadania punktowana będzie od 5-1 punktu.
4. Kolorowanka. 0-4 pkt.
Na sygnał drużyna wypełnia kolorem określony kontur baśniowej postaci. Punktowana jest szybkość i dokładność wykonanego zadania.
5. Jaki to przedmiot? 0-5 pkt.
posługując się dotykiem, spróbuj odgadnąć, jak nazywa się przedmiot, który leży przed tobą na stoliku i z jakiej bajki pochodzi (samolot, wełna, pantofelek, zapałki, kolejka).
6. Zabawa kształtująca refleks
Każda drużyna ma 10 nadmuchanych baloników. Prowadzący zadaje pytanie dotyczące podanych lektur. Drużyna, która chce udzielić odpowiedzi, sygnalizuje to przebiciem balonika. Wygrywa zespół, który najszybciej zasygnalizuje chęć udzielenia odpowiedzi. Za każdą prawidłową odpowiedź zespół otrzymuje 5 pkt. Za udzielenie złej odpowiedzi zespół traci 1 pkt. W przyadku udzielenia złej odpowiedzi pytanie przechodzi na pozostałe zespoły.
7. Podliczanie punktów.
8. Podanie wyników i nagrodzenie drużyn.
Opracowanie: mgr Danuta Ronij mgr Agnieszka Truścińska Szprotawa, 25 maja 2004r. |